Nov 24, 2013


אצלנו בתיכון "קוגל" לומדים אנגלית קצת אחרת...

בשכבת י' בתיכון קוגל ישנה כיתת לקויות למידה, כיתה קטנה השואפת להצלחה גדולה.
אצלנו בכיתה, מנסים לשלב כמה דרכי הוראה על מנת להגיע לכל ערוצי הקליטה של התלמידים (חזותי, שמעתי ובעיקר חוויתי). כך שלכל תלמיד יש אפשרות לבחור את דרך הלמידה המתאימה לו ולהתקדם בחומר הנלמד.
בעקבות שיתוף פעולה בין יועצת השכבה, המורה המקצועי לאנגלית ומחנכת הכיתה להפתעתנו, התגלה כי עולם ההוראה הוא עולם בפני עצמו. האווירה בכיתה מתאפיינת בסבלנות וסובלנות לפני הכול. אנו, הצוות מפעילים גמישות מחשבתית רבה לפני כל שיעור, בכדי לפעול באופן שונה במצבים דינמיים למען הצלחתם של התלמידים.
כך למשל, כל תלמיד עובד ומתרגל בקצב האישי שלו, דרך תוכנת מחשב הנקראת "מודל". המחשב נותן לתלמידים ביטחון, מכיוון שזוהי הסביבה המוכרת להם. בעולם טכנולוגי של היום אין דבר יותר אטרקטיבי בעיני התלמידים מאשר למידה בעזרת מחשב.
זאת ועוד, אנו מנסים ליצור עבור התלמידים שיעורים חווייתיים בעלי משמעות עבורם. אנו מפעילים את התלמידים וגורמים להם לרצות ללמוד שפה חדשה. עבור תלמידים אלו למידת שפה חדשה היא בגדר "הבלתי אפשרי", אם משום דיסלקציה ואם משום לקויות אחרות, אשר מקשות עליהם בהבנת ולמידת השפה. ללמוד שפה בין אם זו השפה הראשונה שנלמדת או הרביעית דורשת התנסות ובהרבה מובנים. בשיעורים שלנו אנו מנסים לעניין את התלמידים ולדבר אל עולמם ואל תחומי העניין שלהם.
אחת הדוגמאות הוא כאשר הפכנו את הכיתה למסעדה. "במסעדה" שלנו, היו תפריטים שהתלמידים בעצמם הרכיבו, היה אוכל (אמיתי!!!) שכל תלמיד דאג להביא ואף, מלצר עם סינר שדאג לשרת את התלמידים. מסביב שולחן גדול וערוך התיישבו התלמידים. כל תלמיד התבקש להזמין אוכל מהמלצר, חשוב להדגיש כי ההזמנה התבצעה אך ורק באנגלית!!!!
נותר לנו רק לסכם בקצרה, כי דרך העולם היצירתי והחוויתי בשילוב של כמה דרכי הוראה ואמצעי הוראה אפשר להגיע גם להישגים מרשימים דווקא בכיתות המתקשות ללמוד שפה חדשה.

שיהיה בתאבון,
מורה לאנגלית- לינה אדוארדו
יועצת השכבה- שוהנדלר ורדית

מחנכת הכיתה- שר נטלי.

No comments:

Post a Comment